onsdag 7 januari 2009

Dialog

Där F är frugan och J är jag. Vi diskuterar till en början frugans nya men likväl nyss dumpade sweetheart.

F: Varför duger han inte åt mig?

J: Ingen duger åt dig kompis, bara världens bästa och han har inte ridit förbi på sin vita häst ännu. Han kanske har en långsam häst. Det är inte hans fel. Vissa hästar är skitsega. Typ ridskolehästar. De lyssnar inte.

F: Jag tycker dessutom att din häst rider förbi här lite sällan. Kan jag locka den med något? Typ havre?

J: Testa smågodis.






F: Jag har lagt ut det nu.

J: Jag hör att den börjar stampa i hallen.

6 kommentarer:

  1. Min häst måste vara snabb, stark o smidig jag är ju trots allt Riddare! T

    SvaraRadera
  2. Du kanske skulle försöka rida förbi utanför nån tjej? Det är det de är till för.

    SvaraRadera
  3. Frugan glömde det faktum att hon också är allergisk mot hästar och kanske, kanske är det därför hon medvetet håller sig ifrån dem. Men det är bara en tanke, självbevarelsedrift?

    SvaraRadera
  4. jasså man har hästar för att fixa tjejer? det kan vara bra för en riddare att veta! O frugan det är bara placeboeffekten som gör att du tror att att du är allergisk mot hästar... ju mer du tror på det, desto mer allergisk känner du dig! vänd på kakan vetja o börja tro att du inte är allergisk så kommer du inte vara det...el det ksnake inte funkar så? va vet jag jag är ju bara en kille(r) som drömmer om att vara riddare..

    SvaraRadera
  5. Göra reklam på facebook för någon form av kontaktannons komplett med handledning samt preferencer vad gäller fortskaffningsmedel och nu även medicinsk information som kan rädda livet på kvinnan ifråga. Samt en liten självrannsakan för att öka mystiken och intresset för det, potentiellt fantastiska, intellekt denna mamsell besitter.

    Cudos.

    SvaraRadera
  6. Touché. Syns man inte så finns man inte, var det månne inte så? Jag kan dock tycka att det finns betydligt bristfälligare sätt att proklamera sina utfodringsrutiner, fysiska åkommor och aegretudorer än facebook. I dags dato så går det inte att göra laps i en cirkusmanege på nåt tjockt ponnyhelvete härstammad från en avlägsen skotsk ö om man vill slippa nöja sig med det som blev över. Avla araber, träna galopphästar och käka antihistaminer gott folk! 2009 blir, vad än kineserna vill hävda, hästens år.

    SvaraRadera