torsdag 5 mars 2009

Personlighetstest

Jag har gjort ett personlighetstest. Utfallet följer nedan.

"Du söker utmaningar i ditt liv. Du är en modig, hårdhudad, självständig och orädd filosof som gillar att fundera på idéer och problem ordentligt innan du tar ett beslut. Du har lätt för att fokusera och är uthållig, systematisk och skicklig när du håller på med dina intressen eller eftersträvar dina mål.

Du är självsäker och du uppskattar de möjligheter du ges när du arbetar hårt. Du har mycket energi, tänker snabbt, tar beslut fortare än andra och ogillar onödiga regler. Du har även ett rationellt förhållningssätt till andra människor, saker och idéer.

Du gillar inte att småprata och därmed tycker du inte att det finns någon anledning till att stå och tala med människor du inte har något gemensamt med. Du söker dig istället till män och kvinnor som kan utmana ditt snabba intellekt och som är rappa i sina kommentarer. Du är okonventionell i dina attityder och värderingar och du kan anses oförskämd.

Du gillar spontana människor och du är en spännande, mycket drivande och krävande vän och kollega."

Kommentarer? Vore tacksam om någon kunde säga att det där med att vara en krävande vän är osanning.

5 kommentarer:

  1. de är de inte...men de är väl bra. vi ses ju heller aldrig, så min slapphet har du inga problem med.

    SvaraRadera
  2. Krävande vän, i det ligger många olika tolkningar. Jag menar att krävande nog egentligen är en bra sak. Jag är likadan. Och motsatsen till krävande är väl att vara okrävande. Jag tänker direkt på en slapp och lat relation, och vem blir lycklig av det? Krav är ju i sig en förväntan. Kravet är bara en tro om att din vän är eller ska vara den bästa, vem vill tro mindre om sina vänner.

    SvaraRadera
  3. Jo, men det där måste jag säga var huvet på spiken, eller?? Både det positiva egenskaperna och de kanske lite mindre smickrande. Men det är ju du och du är helt underbar! och krävande, oh yes!!! Men det är otroligt stimulerande att vara din vän

    SvaraRadera
  4. snabba intellekt? jag vet inte jag... är man snabb när man funderar dag ut och dag in? få filosofer har varit snabba.

    SvaraRadera
  5. Jag har ett snabbt intellekt men du ska veta att det tar en jäkla tid att omvandla tankarna till ord som ni andra förstår.

    SvaraRadera