söndag 26 oktober 2008

Det som gör mig till jag och inte till du eller dig.

Det här är ju en ny blogg och jag tänker mig att utöver mina tankar så kanske jag borde ha sagt några ord om mig själv. Jaget är ett ständigt hett ämne för diskussion och analys, då jag ser mig själv som ingenjör, argumentatör som stör och ekonom med allt-eller-inget-syndrom. Musikfreak med prestationspanik, utförscyklist med tålamodsbrist. Skidåkare, ordbråkare, kontrollförespråkare, listskrivare och omkringdrivare. Slacker med ambitioner och tolv steg till lycka, måste ständigt tänka och tycka. Tvivel och hat, ambitiös eller lat? Kärlek och respekt, nu eller direkt? Sover hela dagen men agerar med huvudet istället för magen. Brinnande, hinnande, stressande, tvingande raka-motsatsen-tjej, provokativ, stabil-labil adrenalinlakej. Framåt-/uppåtsträvande och moralprejudicerande, utan fingertoppskänsla men med tänk-att-dö-utan-att-ha-hunnit-allt-rädsla. Framtidsplaner som innefattar baggy jeans, skitig cykel och NYC-nyckel. Ett eller noll, stenkoll eller IQ-badboll. Flyger perfekt men faller som en sten, lång kropp men korta ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar