torsdag 30 oktober 2008

Kretslopp

Snabbt telefonsamtal med K på vägen hem från gymet. På hur kort tid är det egentligen möjligt att komma in på ett konstigt samtalsämne? Känsliga läsare varnas då man direkt hörde att hon var förkyld. Rinnsnuvig på det där speciella sättet att om man inte har lust att snyta sig varje sekund (vilket vore dels opraktiskt rent logistiskt sett och inte särskilt trädvänligt) så måste man göra av snoret någon annanstans. Om inte utåt så alltså inåt. Följande dialog utspelade sig (där J är jag och K är kompis)

J: Är du förkyld?
K: Snuvig.
J: Jag hör det, ska du snyta dig?
K: Jag drar in det.
J: Gott.
K: Mmm.
J: Salt?
K: Ja, man får i sig alla salter och mineraler man behöver.
J: Självklart, jag brukar slicka svetten från mina armar när jag är och tränar.
K: Ekologiskt?
J: Åtminstone närproducerat.

I morgon åker jag till huvudstaden i nån vecka, så man slipper vara sig själv för en stund.

1 kommentar: