tisdag 11 november 2008

Att lista eller inte lista.

Jag finner mig själv uppvisa vissa listkonstruktionstendenser. Ständigt tillbakablickande i försök att från fem till ett kategorisera allt från vilken som var den bästa sommaren, den bästa dagen på berget (givetvis uppdelat i två underkategorier beroende om man satt på cykel eller hade skidor på fötterna) till det bästa syskonet eller den mest irriterande egenskapen hos barn (sylt på fingrarna trots att de inte har kommit i kontakt med sylt). Jag startar därför det första återkommande inslaget här (om man bortser från den ständigt återkommande oredan) och väljer att kalla det "Tisdagslistan". Just den här tisdagen har jag gjort en lista över de fem störigaste sakerna som har inträffat under den här hösten, kanske framför allt för att jag vill knyta in grisen i säcken riktigt ordentligt innan jag åker hem/hem imorgon för att återgå till jobbet. So, ett historiskt moment here folks, håll i er!

Tisdagslistan v.46 eller Saker jag stört mig på sept-nov i Umeå

5. Det två första händelserna när jag flyttar in på 20 kvadrat med min helt nya kombo (som jag då inte känner överhuvudtaget) är att jag tappar ett par minimala trosor i hans skor i hallen och att han spyr ned min bil. Kopplingen mellan dessa två händelser är oklar.

4. Då ovan nämnda 20 kvadrat råkar ligga i anslutning till en studentkorridor får vi en natt uppleva hur ett okänt ungdomsgäng tar sig in och kastar ägg i köket samt slår sönder alla tallrikar. Vi äter ur händerna under resten av hösten i rädsla för att de ska komma tillbaka.

3. Vår tvättstuga belägras nattetid av ett gäng som enligt egen uppgift "repar där". Omöjligt att stryka eftersom en 26" TV ockuperar strykbrädan, oljefat brinner, det luktar hembränt och ett okänt antal fingerlösa fingervantar och filtar hittas i tvättkorgarna. Förnekelse har aldrig varit så träffande.

2. Att jag går i en så knastertorr teknologklass att ingen förutom jag uppmärksammar att vår föreläsare ständigt förkortar kursen "Analytical Chemistry" med "Anal Chem". När jag påpekar det roliga i att läsa en hel kurs i analkemi tror de att jag inte fattar att det är en förkortning och anser mig vara dum i huvudet.

1. Jag blir tilldelad en labbpartner från Vietnam som inte kan prata engelska. Jag tillbringar hösten att skriva det jag vill säga till henne i mitt eget blod på bänken.




Nästa vecka kan det antingen bli en lista över de bästa ridskolehästarna eller mina bästa ligg så missa inte det.

2 kommentarer:

  1. Basta syskonet?
    Far man ansoka for den forsta platsen?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, ni kan ju slåss om saken och se vem som är boss kanske?

    SvaraRadera