söndag 2 november 2008

Det här med att gå på krogen...

...har ju länge jycklat med mitt sinne. Varje gång jag gör det och inte har så kul som man borde så ifrågasätter jag mitt eget beteende. I helgen har jag dock hittat en väg till att verkligen, verkligen uppskatta krogbesök, att se dem som studiebesök. I fredags besökte jag och T ett antal klubbar omrking en viss plan i huvudstaden. Under viss alkoholpåverkan studerade vi allt från trollkarlar (två stycken på samma kväll, konvent?), till kokainister, journalister, turister, fashionister och personer helt omedvetna om sina brister. Till på köpet så firades tydligen alla skräcködlors dag. Jag är ju lite förtjust i listor, så vi kör en topp fem-lista på händelser/insikter under fredagsnatten.

1. Det finns en finlandsfärja i källaren på Blue Moon Bar. Skrattar gott och funderar över hur de fick in den.
2. På kvällens utlovade hip-hopklubb på Layer Cake Lounge är det inte tillåtet att komma in med keps. Skrattar gott och vänder i dörren.
3. Hip-hopgolvet på Laroy, DJ:en vet inte vilka varken Jurassic Five eller Public Enemy är. Skrattar gott och biter mig i tungan för att inte säga något dumt.
4. Totalspeedad trollkarl på White Room vill impa och trollar bort sin jacka, trollar fram en femma och blir själv sur över det uppenbara nerköpet. Skrattar gott och köper mig något fint för femman.
5. Det jobbar en ko i baren på ovan nämnda ställe. Skrattar gott och undviker mjölkdrinkar under resten av kvällen.


5 ½. Snabb huvudräkning, om vi skulle ha betalat inträde på de här ställena så hade bara det slutat på runt en tusenlapp. Skrattar gott över att folk faktiskt gör det och går hem och sover. Oavsett hur likvid man är så finns det ju bättre sätt att spendera sina pengar än att kasta dem i sjön. Typ barnen i Afrika, som man sa när jag var ung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar